יריב פרלמוטר, שזכה במקום השלישי בתחרות הזמר-יוצר של BPM ולמד בעזרת המלגה בה זכה Logic במכללה, חי את תור הזהב של הרוק הישראלי של שנות ה -90. אחרי ששרף את במות הרוקסן הפינגווין ועוד עזב לאנגליה. עכשיו, כשחזר לתל אביב הקים את “סמייל סטודיו’ז” שם הוא עובד עם כמה מהאמנים הבולטים בסצנה המקומית ובמקביל יוצר שוב מוסיקה מקורית.
ספר לנו את סיפור ההקמה של “סמייל סטודיו’ז”
“החדר מנוהל על ידי ועל ידי שותף בשם עומר. שנינו מוזיקאים שמכירים הרבה שנים,עוד מימי סצינת להקות השוליים התל-אביביות בשנות ה-90. שנינו עברנו תקופה ממושכת בחו״ל, בלונדון ובניו יורק. לאחר שובי לישראל ב 2011, חזרתי לעסוק במוזיקה כמעט ב״משרה״ מלאה ובמאי השנה נפלה בחלקי ההזדמנות לתפעל את החלל הזה בקריית המלאכה ,שהוא איזור די פופלרי לחדרי חזרות היום באיזור של פלורנטין/דרום תל-אביב, וכך יצא שגם עומר ששב רק לפני כמה חודשים חיפש גם הוא להיכנס לחלל שיוכל ליצור בו ובמקביל לעשות כמה ג׳ובות על ידי הפעלת החדר כחדר חזרות לכל דבר ,וכך פתחנו את ׳סמייל סטודיו׳ז׳ ביולי השנה.
עד עכשיו עברו אצלנו שלל הרכבים משלל צבעי הקשת המוזיקליים הפועלים ויוצרים בתל-אביב והפריפריות בארץ, ביניהם אמיר קרטס וההרכב שלו, לשעבר מלהקת ׳רעש׳ עם ג׳וני שועלי, עושה אצלנו חזרות באופן קבוע. להקת אינפקציה האנשים והאגדה שכרה את החלל שלנו להופעות הקאמבק הסולד-אאוט שלה, ולא רק בגלל העובדה שאנחנו חברים טובים אלא גם בגלל הסיבה הפשוטה שיש לנו שתי מערכות תופים (!) לשימוש שני המתופפים שלה בהופעות האיחוד. לאחרונה גם להקת ׳אטליז׳ החלה לעשות אצלנו חזרות באופן קבוע והיד עוד נטויה”
מתי התחלת לעסוק במוזיקה? ספר קצת על מה שעשית עד היום
“אני עוסק במוזיקה מגיל צעיר, הכלי העיקרי שלי הוא גיטרה. בערך בגיל 16 התחלתי לנגן בלהקות מקומיות בבת-ים ששם גדלתי, ובגיל 18 אחרי מודעה שראיתי באוזן השלישית במשכנה הישן ברחוב שינקין בתל-אביב, חברתי לחבר׳ה מחולון והקמנו את להקת ׳נשרפת׳ שסולנה היה אבי פיטשון, דמות מוכרת אז בתרבות השוליים התל-אביבית והיום מבקר מוזיקה ואמן רב תחומי. חרשנו אז על המועדונים באותה תקופה- הרוקסן, הלילה ה 12, הבבל, הפינגווין ועוד מקומות שהיו ונעלמו עם השנים.
בשנת 1997 הוצאנו אלבום מלא בלייבל של האוזן השלישית דאז earsay, והתפרקנו כשנה אחרי. אני עזבתי לאנגליה בשנת 2001 ושם הפסקתי לעסוק במוזיקה למשך כמה שנים שבהן הקדשתי את חיידק הבמה שלי לסטאנד-אפ קומדי באנגלית וזה נמשך שבע שנים מאתגרות אך מעניינות עד לשובי בישראל בשנת 2011.
כשחזרתי היו לי כבר חומרים מאוד גולמיים לשירים שכתבתי בשנים האחרונות שלי באנגליה שידעתי שאוציא ברגע שאחבור לאנשים הנכונים. אחרי כמה זמן פגשתי את דן ציפורי המוכשר שנרתם להפקה של אלבום סולו הראשון שלי – Ripples, שמכיל שמונה שירים מקוריים. כרגע אני בתהליכי עיצוב העטיפה ומקום מתאים לעשות את ההפצה וההדפסה.
כמה שירים ממנו הושמעו קצת בתחנות רדיו אינטרנטיות ומקומיות. לאחרונה יצא הקליפ הראשון מתוכו לשיר The Beast inside. ישנם עוד שיר או שניים על הקנה להפקת קליפ אבל זה עדיין מתבשל…”
הגעת אלינו דרך תחרות הזמר-יוצר והפכת לסטודנט במכללה, איך הלימודים במכללה השפיעו על היצירה שלך מאותו הרגע?
“מה שהוביל אותי ללימודים ב bpm היא העובדה שזכיתי במקום השלישי בתחרות הזמר-יוצר של המכללה. השיר שלי HIghways שקרוב לוודאי יפתח את האלבום, זכה במקום השלישי ובעקבות זאת קיבלתי מלגה על סך 2,000 שקלים ללימודים במכללה.
החלטתי ללמוד את תוכנת ההפקה והקלטת מוזיקה לוג׳׳ק Logic pro x שהיא תוכנת הדגל של אפל אבל צוברת תאוצה בקרב מוזיקאים ומפיקים רבים היום משום שהיא מיועדת יותר למוזיקאי הניגש להפקת המוזיקה של עצמו בהשוואה לתוכנות אחרות שמבוססות יותר על החשיבה של המפיק או הטכנאי.
החשיפה לתוכנה הזו הייתה עוד בשלב הקלטת האלבום שהוקלט כולו על לוג׳יק ועכשיו כשאני שולט בה יותר עם סיום הקורס, אני מגלה דברים חדשים ועולם חדש ומופלא של סאונדים מעניינים ותהליכי הפקה מאוד אינטואטיביים שמושכים אותי יותר לכיוון האלקטרוני שקרוב לוודאי שאשלב בחומרים הבאים שאני עומד להקליט.”
השיר שלך זכה במקום השלישי בתחרות שלנו, מתי הוא צפוי לצאת רשמית?
“אני יכול לומר בוודאות שהוא יהיה השיר הפותח באלבום, אז כדאי לפקוח אוזניים ובינתיים ניתן להאזין לו ולעוד כמה שירים מהאלבום בעמוד הסאונדקלאוד שלי”
לחצו כאן לפרטים נוספים על סמייל סטודיוז.
בואו להפוך את הכשרון שלכם למקצוע, לחצו כאן לכל הפרטים על קורסים ומסלולים במכללת BPM.