בשבוע שעבר התקיים בתל אביב פסטיבל הרוק הגדול של הקיץ – רוקנ’רולר, במסגרתו הופיעו כמה מהרכבי הרוק הבולטים בארץ ובחו”ל (The Hives, Gogol Bordelo, אלישע בנאי ו-40 השודדים, UBK ועוד) וכמובן – סאונדגארדן והפיקסיז הענקיים שנתנו מופעים בלתי נשכחים.
בדומה לאירועים קודמים בהם שיתפה הפעולה מכללה עם פסטיבלים ואירועי חוץ (פסטיבל אינדינגב, פסטיבל אינדיסיטי) אנשי BPM הקימו במתחם תחנת שידור אינטרנטית מיוחדת של רדיו “הקצה”. על המלאכה היו אמונים המרצה הבכיר לסאונד ועיצוב פסקול אייל שינדלר ובוגר מסלול ה-BSP להפקה ויצירת מוזיקה דניאל שמר.
בשונה משידור אינטרנטי רגיל מאולפן, ביציאה לשטח והקמת תחנה שתעביר שידור חי מאירוע ענק שכזה ובאיכות גבוהה ישנם אלמנטים לא פשוטים, הצוות שלנו שכבר עמד בפרויקטים מורכבים של שידורי חוץ, עמד במשימה בכבוד.
אייל ודניאל מספרים על האתגרים בדרך לשידור המושלם:
אייל: “יש בשידורים כאלה אתגר טכני גדול כי צריך להקים מצד אחד אולפן שידור בנקודה אחת, המרוחקת מהבמה, וגם צריך להעביר בשידור חי את הופעות ותיקלוטים של שדרני הקצה מהבמה, דבר שדורש פריסות מסובכות של כבלים ושעות רבות של תכנונים והערכות”
במה מתבטא הקושי של המרחק? מדוע זה שונה משידור בנקודה בודדת?
דניאל: “בכל פעם שמשהו לא עבד היה צריך לחפש את התקלה בשרשרת ארוכה שמתחילה בעמדת השידור, עוברת דרך ארונות ומנהרות של האצטדיון ומגיעה עד הבמה המרכזית”
אילו פתרונות מצאתם?
דניאל: “כפי שאייל ציין זה דרש היערכות מוקדמת חוץ מההכנות הרגילות. הכל מחובר למודם, והבאנו איתנו הרבה כבלים חלופיים לכל מקרה שלא יהיה”
אייל: “האולפן היה ממוקם מחוץ לאצטדיון ונעזרנו בתשתית כבלים שקיימת באצטדיון בלומפילד לצורך העברת שידורי טלוויזיה כדי להעביר את הסאונד של ההופעות מהבמה לאולפן. בנוסף הקמנו עמדה נוספת בתוך האצטדיון כדי ששדר מהקצה יוכל לשבת בפנים, לראות את ההופעה ולתאר את המתרחש”
ואיך היו המופעים עצמם?
אייל: “הפסטיבל עצמו היה מצוין עם אווירה נהדרת, הופעות מעולות וארגון למופת”
דניאל: “היה כיף גדול, גם להיות באירוע כזה מרשים וגם להיות חלק ממנו. היה מאוד מעניין לראות איך אירוע כזה מתפקד בסדר מופתי מאחורי הקלעים ואת כמות המחשבה שהושקעה בכל פרט קטן מראש”
לפרטים נוספים על קורס רדיו – לחצו כאן
לפרטים נוספים על מסלול BSP – המסלול המקיף למוסיקה והפקה לחצו כאן