כמי שאחראי לעשרות הפקות אלקטרוניות משובחות, ומייצג אותנו נאמנה על הרחבות בעולם, איתי ברגר, Kukan dub lagan בשבילכם, מאמין שלהיות יוצר אמיתי זה לשמור על המקוריות שלך. את העולם דרך העיניים הייחודיות שלו תוכלו לראות בשיעורי הדאב והצ’יל-אאוט שהוא מעביר במכללת bpm. בשביל מביני עניין, השם איתי ברגר לא הולך לבד. כשאומרים “איתי ברגר”, אומרים באותה נשימה Kukan dub lagan, שמו של הפרוייקט האלקטרוני המיוחד שלו. היום אומן מוסיקה אלקטרונית ייחודי ובעל מוניטין.
כניסה לעולם המוסיקה האלקטרונית:
“כשהייתי קטן ניגנתי על קלידים, אבל אפשר להגיד שמי שהשפיע עליי יותר מהכל היה דוד שלי. היום אדם בן יותר מ-75, הוא היה תקליטן מוכר וידוע באזור חיפה עוד לפני שהמושג היה כ”כ נחשק וזוהר. היה לו אוסף של עשרות תקליטים משנות ה-60 וה-70, ובעצם זה הרבה תודות לו שנדבק בי חיידק אהבה למוסיקה”. את הצעדים הראשונים במוסיקה האלקטרונית עשה ברגר לפני כ-15 שנה. הטראנס היה התגלית שסללה עבורו את הדרך. במקביל, הוא עבד כאיש תאורה וסאונד בחברת הגברה קטנה, נחשף לסצנה וצבר ידע, בדרך ללהפוך לאיש מקצוע אמיתי מן השורה. “השתחררתי מצה”ל, ונסעתי להסתובב קצת בעולם”, ברגר מספר על התקופה שבה התפתחותו המקצועית החלה לצבור תאוצה. “סצנת המוסיקה האלקטרונית העולמית ממש נפתחה בפניי: יכולתי להרגיש אותה מבפנים, חרשתי רחבות באיביזה, בדרום אמריקה, בניו יורק.”
השפעות מוסיקליות:
ההשפעות שספג והאהבה למוסיקה תרמו להחלטה להעמיק את הידע באופן מקצועי, ללמוד מוסיקה וסאונד ולהתעסק בהפקה. היום ברזומה של ברגר מספר לא מבוטל של הפקות וקטעים כשהאלבום השלישי שלו, “NEW LIFE NEW VISION” כבר בדרך, הוא מרבה להופיע בחו”ל, והיד עוד נטויה. ברגר מאמין שייחודיות ומקוריות הם שם המשחק: “איך נולד הטראנס? מניסיונות על המערכות, מגילוי של מקצבי ושל ביטים. אני חושב שצריך להיות כל הזמן עם הפנים קדימה, לחדש, לגלות.” את הסגנון המאפיין שלו הוא עצמו מתקשה להגדיר, אבל בעלי אוזן חדה ויודעי דבר יתייגו את הסגנון שלו כדאב פסיכדלי או כצ’יל-דאב. “אני תמיד שואף להגדיר מחדש את המוסיקה, להרחיב את האופקים ולפרוץ את הגבולות”, הוא מעיד, “בעוד שרבים יבחרו לעסוק במוסיקה בעקבות השפעה של סגנון, אומן או קטע אהוב, אני מאמין שהשאיפה האמיתית היא לגלות את הדבר החם, החדשני ומקורי הבא”.
בנוסף להיותו יוצר ואיש עשייה, תוכלו למצוא את איתי ברגר כמורה מן השורה במכללת bpm. במכללה הוא מלמד את סגנונות הדגל שלו, הדאב והצ’יל אאוט. “מה שמייחד מבחינתי את מכללת bpm והופך אותה למובילה בתחום המוסיקה האלקטרונית”, הוא אומר, “הוא היחס הפרטני והאישי לכל תלמיד. מאד בולט שהתלמידים של bpm לא רק לומדים את התכנים, אלא מתעצבים כאנשי מקצוע עם כלים לעשייה בשטח, ויוצאים אל השוק עם הרבה ידע.
אני רואה איך התלמידים שלי, שיוצאים מהמכללה בשלים, מגובשים ובעלי כיוון, מתברגים כאומנים וכמפיקים, ונפתחות בפניהם הרבה דלתות.”
חשוב לברגר להדגיש, כמורה, שחשובים לא פחות הגישה של התלמיד, המוטיבציה והכישרון. “המורה ובית הספר יכולים להיות הכי טובים בעולם, אבל אם לא קיים אצל התלמיד הגרעין הזה שממנו יכולים לצאת בסופו של דבר הפירות, אז חבל על הזמן. צריך לאהוב את זה, להיות באמת פתוח, לרצות לעשות. כמורה, ובכלל בחיים, אני מאמין שאפשר ללמוד ולקבל השראה מכל דבר, בין אם זה מוסיקה, דברים שקורים מסביב או אפילו שיחה אחד על אחד. את ההשראה לאלבום החדש שלי, למשל, קיבלתי מהבת התינוקת הקטנה שלי”.
במכללת bpm הוא מיישם את התיאוריה הזו, והוא חותר למקום של פתיחות מצד התלמידים, של הרחבת האופקים ושל גילוי כמה שיותר סגנונות ואפיקי התפתחות כיוצרים. זה, ביחד עם הידע והמקצועיות של bpm, יוצר שילוב מנצח של הצלחה.