הסאונד ממלא תפקיד מרכזי במוסיקה. סאונד משויף, נקי ומלא ברק הוא משאלת הלב של כל מוסיקאי/ת. העלייה במעמדו של האולפן הביתי גרמה לעלייה בכמות היצירות הקיימות בשוק, אך סאונד איכותי היה ונשאר תנאי הכרחי למוסיקאי/ת המעוניין/ת להגיע לרמת הפקה בקנה אחד עם הסטנדרט העולמי בתעשייה.
על מנת להפיק וליצור סאונד איכותי, חשוב ללמוד את הנושא באופן מקצועי ויסודי. קורס זה מהווה אבן פינה מהותית בדרך להבנה המעמיקה של התחום, ובמהלכו נעסוק במגוון נושאים: אקוסטיקה, תפעול ציוד האולפן (מיקרופונים, מיקסרים, EQ, קומפרסורים, ריוורבים ועוד), הקלטות ומיקס, תוך מתן דגש על יישומם בתוכנה ובאולפן הביתי. חומר הלימוד מועבר בצורה מעניינת וברורה בעזרת מצגות, סרטים ופרוייקטים בתוכנת Cubase.
בוגרי קורס מבוא לסאונד ממליצים
“המרצה מצוין ומעביר את החומר ממש טוב ובצורה מעניינת.”
-רועי
“המרצה היה עם אנרגיות מטורפות ועם תשוקה אדירה”
-ליאור
“היה מעולה וכיף ממש והמרצה ממש מקצועי!”
-בן
רוצה לדעת עוד? ניתן להשאיר פרטים בטופס וניצור איתך קשר בהקדם:
למי הקורס מיועד?
למוסיקאים* המעוניינים לשלוט בסביבת האולפן הביתי ולנצל את שלל המרכיבים בתוכנת הסיקוונסר איתה הם עובדים.
*ההשתתפות מגיל 16 ומעלה – מקרים חריגים יועברו לאישור הוועדה הפדגוגית.
תנאי הקבלה
- ידע בסיסי באנגלית ומתמטיקה.
- ראיון אישי עם יועץ לימודים.
- ידע בסיסי בתוכנת סיקוונסר מקצועית – רצוי.
תכנית הלימודים המלאה
מס’ שיעור | תוכן השיעור |
1 | מבוא לאולפן הביתי, היכרות עם כלי העבודה באולפן וסוגי הקלטות |
2 | יסודות הצליל א’ – היווצרות צליל, אמפליטודה, תדר, אורך גל |
3 | יסודות הצליל ב’ – תכולה הרמונית, מעטפת, פאזה |
4 | פסיכו אקוסטיקה א’ – מבנה האוזן, פלטשר מונסון, תופעות פסיכו-אקוסטיות |
5 | פסיכו אקוסטיקה ב’ – תפישה של כיווניות, תפיסה של מרחב |
6 | אקוסטיקה – בידוד, איזון תדרים, ספיגה, בקרת רעש, תכנון אולפן DIY |
7 | כבלים ומחברים – מאוזן ולא מאוזן, Line level, Mic level, Instrument level, התנגדות, תיאוריה של כבלים |
8 | מיקרופונים – טכנולוגיות, כיווניות, תגובת תדר, תגובת תדר נמוך, תגובה חולפת, מאפייני יציאה |
9 | בוחן אמצע סמסטר, טכניקות הקלטה במונו/סטריאו, התנסות ראשונה בהקלטות |
10 | קורס כניסה לאולפנים |
11 | דיגיטל – Sample Rate & Bit Depth, Dither, Jitter, Word Clock |
12 | זרימת סאונד בערוץ, טכניקות הפקה, Sampling |
13 | עיצוב סאונד טורי – EQ |
14 | עיצוב סאונד טורי – Compressor |
15 | עיצוב סאונד טורי – Gate, Expander, Limiter, טכניקות עבודה עם מעבדים דינמיים א’ – Peak Limiter,Parallel Compression |
16 | טכניקות עבודה עם מעבדים דינמיים ב’ – Bus Compressor, Side Chain, De-Esser, Multiband Compressor |
17 | עיצוב סאונד מקבילי – Reverb |
18 | עיצוב סאונד מקבילי – Delay, Modulation |
19 | הפקה והקלטות – תופים |
20 | הפקה והקלטות – גיטרה אקוסטית, קלאסית, חשמלית, בס |
21 | הפקה והקלטות – פסנתר |
22 | הפקה ותכנות – תכנות תופים, עיצוב סאונד אומנותי וטכניקות הפקה |
23 | הפקה והקלטות – שירה |
24 | הפקה והקלטות – הקלטת Live / מבוא למיקס |
25 | מבחן מסכם, סיכום קורס |
כגוף מוביל בתעשיית המוסיקה בארץ, BPM חרטה על דגלה ליישר קו עם התקדמות ושינויים בתעשייה. במטרה ליישר קו עם שינויים אלו, BPM שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולשפר את מבנה הקורס, התכנים ושעות הלימוד.