מז’ור, שהולך לעשות את זה בגדול מצהיר למרות הכל ש – “מוזיקה עושים מהלב ולא מהכיס”.
כשהיה בן עשר הוא החל לנגן על בס, בגיל 12 הצטרף להרכב Pאנק, ובגיל 13 נכנס לראשונה לאולפן הקלטות כדי להקליט אלבום. כשהשתחרר מהצבא היה לדוד (פטו) מזור, 28, שהוא צריך לחסוך כסף למטרה אחת בלבד- לקנות ציוד אולפני טוב.
“אחרי כמה ביקורים באולפנים שונים בהם הקלטתי”, הוא נזכר, “התחלתי להתעניין יותר בהקלטות, תוכנות, ציוד וכו’, ולאחר שהתאכזבתי מאולפנים שונים החלטתי למצוא דרך להקליט את עצמי לבד”.
אחרי שנים של עבודה קשה הוא קנה ציוד בכדי להקים לעצמו אולפן ביתי ולהקליט באמצעות תוכנת קיובייס. פטו: “ברגע שראיתי שאני מתחיל להכנס עמוק לענייני סאונד החלטתי להתחיל ללמוד כדי להפוך את זה למקצוע עם תעודות. היום אני מנהל את האולפן שלי בו אני עושה חזרות, חזרות מוקלטות, סינגלים, הגברות וכל מיני עבודות סאונד ומוזיקה הנדרשות”.
הוא פנה למכללת bpm, על מנת להשלים את השכלתו המוסיקלית, נרשם למסלול ה- BSP ולא התאכזב: “BPM היה המקום היחיד שהציע מסלול ש-90 אחוז ממנו עניין אותי”, הוא אומר, “למדתי הרבה דברים חדשים, גיליתי שהרבה דברים שעשיתי ברמה אינטואטיבית בבית, היו שיטות מקובלות בעולם האולפנות, וזה תרם רבות לביטחון העצמי ובעיקר, רכשתי וביססתי ידע”.
איזה ידע?
“מוסיקה, סאונד, תיזמור כלים, משמעת מוזיקלית, סוגים וז’אנרים שונים של מוזיקה והתעשייה. למדתי דברים חדשים שאני מיישם בעבודתי כמפיק, תזמור כלים וקולות, מיקס וסאונד”.
כיום פטו מנהל את האולפן שלו MORENO STUDIOS, בו ניתן להקליט הרכבים מלאים, כולל תופים. במקביל הוא עובד על שלושה סינגלים שונים, אחד מהם הוא שיר בספרדית שנכתב לפני כ-20 שנה ע”י אחיו של פטו – גבו מזור ובוצע על ידי הלהקת ה-Pאנק הארגנטינאית “BIEN DESOCUPADOS” (מובטלים מאוד). פטו נתן לשיר גרסא אישית והגיש אותו כפרוייקט גמר במכללה (24 ערוצים) בד בבד עם שליחתו לארגנטינה. התגובות היו כל כך טובות שהלהקה (שעדיין קיימת) ביקשה להשתמש בו כסינגל ובעוד חודש השיר ייצא לחנויות בארגנטינה. מזלו, כך נראה, מאיר לו פנים.
השיר נקרא “FACHOS ASESINOS” “רוצחים פצ’יפיסטים” בעברית: “הסיגנון של הסינגל שעשיתי שואף ל-PUNK ישן משנות ה70″, מספר פטו, ” הREFERENCE שהשתמשתי למטרה הזאת היה ANARCHY IN THE UK של להקת SEX PISTOLS. שיר חזק ולא מהיר, ליריקה לפנים וכמויות אדירות של גיטרות שעושות בדיוק את אותו תפקיד (כדי ליצור נפח של גיטרות או “קיר גיטרות”). “צריך להבין”, הוא מסביר, “שהתעשייה מאד דינאמית. אנו לא קובעים את חוקי המשחק, אבל אני לא שוכח את הלימודים שעברתי וכל האנשים שפגשתי ואפגוש במהלך הקריירה והכי חשוב שמדובר במוזיקה, ומוזיקה עושים מהלב ולא מהכיס”.
ומה התוכניות להמשך?
“לראות לאן מושך אותי הזרם, אני רוצה מאוד להמשיך בתחום ההקלטות ואולי להתפתח בתחום ההוראה בתחום. חשוב לי מאוד להעביר את המידע הלאה, יש לי הרבה לתת והמון סבלנות”.
לפרטים נוספים אודות מסלול bsp לחץ כאן