הגברת הראשונה של הבלוז – בוגרת BPM ימית הגר מפיקה פסטיבל ראשון מסוגו

ימית הגר, בוגרת קורס רדיו, חיה את החלום: במהלך השנים האחרונות היא הביאה לכאן את מיטב אמני הבלוז האמריקאיים עם חברת ההפקות העצמאית שלה Nobody’s Fault Productions, והצליחה לייצר תרבות בלוז מקומית במו ידיה. רגע לפני פסטיבל הבלוז שהיא יזמה ובין לבין הקלטות ושידורי תכנית הבלוז שלה ברדיו מהות החיים, הצלחנו לתפוס אותה לשיחה קצרה ולהבין ממנה איך הופכים את החלום למקצוע.

ימית, מזל טוב על הפסטיבל החדש! איך גילית את עולם הבלוז?

את הבלוז גיליתי ברדיו לפני כמה שנים. שמעתי אצל ערן סבאג בגל”צ את מיסיסיפי פרד מקדאוול ואז את אר אל ברנסייד וישר ידעתי שזה הסמים שלי ושנפלתי חזק. תוך סוף שבוע אחד הקשבתי לעשרות תוכניות והבנתי בדיוק מה הטעם שלי. ואז משם הצעדים היו מהירים: מסיבת פורים בלוז, הפקת חו”ל ראשונה, הקמת חברת הפקות, לימודי רדיו והשגת תוכנית, טיולים למיסיסיפי, הקמת עמותה, קיום עשרות הופעות ועכשיו – סוף סוף – פסטיבל.

אז איך מקימים חברת הפקות? איך התחלת את Nobody’s Fault Productions?

זה פשוט: לוקחים את הנושא שהכי בוער לך בעצמות ובלב, מבינים שזו התחייבות לטווח רחוק ושצריך המון זמן, סבלנות ותשוקה – ואז צעד אחר צעד עושים הכל לפי הספר. מסדרים את כל העניינים הבירוקרטים, שזה החלק הקל, עובדים על מיתוג – שם החברה, לוגו שילווה אותנו לנצח נצחים, רשימת מטרות ויעדים, תוכנית עיסקית הדוקה, רשימת חלומות, מסמכים מפוצצים תוכניות לטווח הקרוב והרחוק, אתר, פייסבוק, ומתחילים לעבוד. במקרה שלי – ידעתי שאני רוצה להמשיך ולהביא את האמנים שאני מעריצה ואוהבת וידעתי שאני רוצה פסטיבל בלוז.

מהי ההפקה שהכי ריגשה אותך עד עכשיו?

אחרי שהבאתי הרבה מוסיקאים מבוגרים, שכל רגע איתם היה מרגש, בעיקר רוברט בלפור בזמן אמת, ההפקה שהכי ריגשה אותי הייתה דווקא הצעיר ביותר – ג’רון בליינד בוי פקסטון. באפריל האחרון עשינו הפקה משותפת בפסטיבל במיסיסיפי וראיתי איך גם בקצה אחר של העולם – אני רואה את אותה תגובה של אנשים לנגינה שלו ולהרגשה שהוא מעביר. גם אחרי שראיתי אותו בארץ בעשר הופעות בעשרה ימים – ברגע שהוא מנגן על הבנג’ו אני עדיין בוכה מהתרגשות אמיתית. גם בהאזנה בבית בניגוד לרצוני הדמעות שוטפות אותי.הוא מחבר אותי למקום הכי עמוק אצלי שאוהב את הבלוז תוך רגע. הוא הדבר האמיתי. ריגש אותי לראות שהיו אנשים שהגיעו לאותה הופעה שלו פעמיים ושלוש. הנגינה הבלתי פוסקת בכל שעות היום על כל כלי שפגש, החיבוקים הענקיים שהוא חילק לכולם – כל זה ריגש אותי וירגש אותי עוד כי הוא יגיע לכאן שוב עוד השנה, בתקווה – לפסטיבל החורף בלוז.

איזה טיפים יש לך לסטודנטים שלנו שרוצים להקים חברת הפקות?

רק שני דברים חשובים באמת: תשוקה ותוכנית עיסקית. אם יש תשוקה – היא כבר תדאג להכלותוכנית עיסקית תדאג לשאר. תתייעצו עם כל מי שאתם יכולים, אל תתביישו לשאול אנשים מהתעשיה, עבדו מסודר וכל הזמן תקשיבו למוסיקה שתזכיר לכם למה אתם עושים את מה שאתם עושים, למה אתם מוותרים על כל הזמן הפנוי שאי פעם יהיה לכם ולמה זה הולך לעבוד.

ספרי לנו על תכנית הרדיו שלך

התמזל מזלי עם תוכנית הרדיו שלי – אני עובדת בתחנה שמאפשרת לי להשמיע כל מה שארצה ולארח את כל מי שעולה על רוחי. אני אוהבת להשמיע בעיקר בלוז ישן, היל קאנטרי בלוז. התוכניות הן לפעמים על נושא מסוים: נשים בבלוז, שיר מספר 7 באלבומי בלוז, בלוז עכשוי מהמיסיסיפי – ולפעמים התוכנית היא לפי המצב רוח שלי באותם ימים. אני עוקבת באדיקות אחרי הבלוז שיוצא מהמיסיסיפי בשנים האלה, משיגה את כל האלבומים ומאוד אוהבת להשמיע דברים חדשים. האורחים שמגיעים ומנגנים לייב משמחים אותי מאוד וזה קורה לעיתים קרובות למזלי.

איך תרמו לך לימודי הרדיו ב BPM ליצירת התכנית?

אחד הדברים שהלחיצו אותי בהתחלה היו שהתחנה שלנו היא תחנה של איש אחד – אני הטכנאית, העורכת והשדרנית. בלימודי הרדיו עבדו איתנו על כל הצד הטכני, כך שזה פתר לי את זה. לימדו אותנו אנשים מדהימים כמו יואב קוטנר ושרון מולדאבי, אייל גולדמן וקוואמי, עומר סנש ויניב מורוזובסקי – ומכל אחד מהם אני שומרת בראש דברים חדשים ותפיסות חדשות על איך לשדר, לערוך, איפה תשומת הלב צריכה להיות – ואני לא שוכחת אף שיעור איתם.

ימית הגר באולפני רדיו מהות החיים

ימית הגר באולפני רדיו מהות החיים

ספרי לנו על הפסטיבל החדש והמתקרב

הפסטיבל מבוסס על מודל של הפסטיבל במיסיסיפי: הופעות גדולות וקטנות, מקומיות וממדינות אחרות, במועדונים גדולים, קטנים, בתי קפה. בפסטיבל הנוכחי יש 40 הופעות ב 4 ימים ב 20 מועדונים. יש אמנים מחו”ל – ותיקים וצעירים, ואמנים מהארץ ותיקים וצעירים. פול טראנק יארחו את גל דה פז ולוסיל ויפתחו את הפסטיבל במועדון האיזור, ליאו באד וולש ינעל אותו בבארבי. מעל חצי מהפסטיבל בחינם – כולל 2 מתוך 3 מופעי חו”ל. בין המופעים הישראלים תראו גם את דני ליטני, רוני פיטרסון, אפרים שמיר, מיקי שביב,שלמה מזרחי ואיתי פרל – וגם כוכבים שפורחים עכשיו כמו דני דורצ’ין, שמחמם את פטי סמית’ באירופה, נועם דיין, בלוז רבלז, איתמר בק ועוד. יש גם הפתעות: גיטרה אקוסטית בשווי אלפי שקלים תוגרל בין הקהל במופע של לייטנינ’ מלקולם בקונטיינר, כיתת אמן שלו תתרחש חינם בחלילית ביפו, מופע מחווה לבסי סמית בקפה LOVEAT ומופעים חינם של קנדי קיין במייקס פלייס.

הרעיון היה לאפשר כמה שיותר מופעים חינם בכדי לתת לקהל לגלות את הסצינה הזו, לתת מקום לכולם. התקווה היא להפוך את הפסטיבל לאירוע שנתי או דו שנתי. באתר ניתן לראות את רשימת ההופעות המלאה ובאירוע בפייסבוק שמתקרב כבר ל – 10,000 איש – ניתן להתעדכן במוסיקה של כולם, בצוות הצילום שילווה אותנו ובהגרלות תקליטים, דיסקים וכרטיסים למופעים. נתראה שם.

הנחה בלעדית לסטודנטים ולבוגרים של BPM

הנחה של 50% למופע חו”ל של ליאו באד וולש – לינק לרכישת כרטיסים:
https://www.tixwise.co.il/leo
הקופון שצריך להזין הוא: Leostu – חובה להגיע לכניסה לבארבי עם כרטיס סטודנט ולהראות בכניסה.

https://vimeo.com/fostervisuals/leobudwelch
בואו להגשים את החלום ולהשתלב בתעשיית המוסיקה – לכל הפרטים על קורס רדיו לחצו כאן