הזוכה הגדולה של תחרות זמר יוצר – גיטלה

עברו מספר שבועות מאז הכרזנו על הזוכים בתחרות הזמר-יוצר שערכה BPM. מאות יצירות הוגשו, ומתוכן נבחרו ע”י צוות השופטים שכלל את מנהל המגמה גיא בן צבי והיוצרים והמרצים המוערכים עופר מאירי, קורין אלאל ושרון מולדאבי שלוש היצירות המנצחות. את המקום הראשון קטפה גיטלה עם Teeth and Bones והיא זכתה במלגה מלאה ללימודים במסלול הזמר-יוצר שלנו. אז לפני שתפגשו אותה במסדרונות המכללה, חשבנו שיהיה נחמד להחליף איתה מספר מילים ולהכיר אותה מעט יותר לעומק.

גיטלה קיבלה את שמה בילדותה על שם סבתה, מקורו ברומניה ופירושו “טובה”. היא גדלה בבית מוסיקאלי וכבר בגיל צעיר מאוד החלה לשיר ונחשפה לעולם המוזיקה דרך אימה שנהגה גם היא לכתוב, לשיר ולנגן על גיטרה ואקורדיון.

עם השנים פיתחה סגנון נגינה וכתיבה נוקבת המאופיינת בכנות, חשיפה ואמת מנקודת מבטה כ”מספרת סיפורים” תוך התייחסות לעולמה האישי, לסיפורים אשר ליוו את ילדותה, רגעים חזקים ודמויות אשר השפיעו על חייה, האהבה לטבע ולחי והחיבור לסגנון החיים בעבר.

קולה החם והעדין משדר אינטימיות וכנות ומתאפיין בין השאר בשבירות קול ייחודיות בצילילים הגבוהים ועומק חם בצלילים הנמוכים.

כיוצרת עצמאית, גיטלה מיחסת חשיבות גבוהה להיות מעורבת באופן מלא בכל תהליך היצירה שלה ובשנים האחרונות צברה ביטחון וניסיון בהופעות מקוריות ויצרה לעצמה תדמית ייחודית לה וקהל מעריצים תומך במיוחד מהארץ ומחו”ל.

לאחרונה הצליחה לגייס מימון של 30 אלף ש”ח דרך אתר “הדסטארט” מקהל מעריציה בארץ ובעולם לצורך מימון הפקת אלבומה הראשון ובימים אלו היא בתהליך מתקדם של הפקתו. את האלבום מפיקה יחד עם אביב משולם ובעלה, טל ברוכיאל באולפני המרתף (MRTF) והוא עתיד להשתחרר בקיץ 2014.

גיטלה, איך הרגשת כשסיפרו לך שזכית בתחרות? ואיך הגבת לדברים שאמרו עלייך השופטים?

האמת, רק לקראת סיום התחרות בעלי סיפר לי כ-בדרך אגב שהחליט לשלוח את השיר שלי Teeth and bones לתחרות, הוא האמין והרגיש שזה יכול להצליח. הופתעתי תחילה לשמוע ממנו על כך, אך כעבור יום יומיים כבר שכחנו מכל זה עד שלפתע (בדיוק ביום הולדתי- ממש כמתנה) קיבלתי הודעה מכם שזכיתי במקום הראשון! הייתי כל כך מופתעת ושמחתי מאוד לשמוע שאוכל ללמוד דברים חדשים, ולדעת שאנשים התחברו לשיר הזה זה מאוד מרגש אותי. הרגשתי שהצלחתי להעביר את רגשותיי דרך השיר לשופטים שהביקורת שלהם הייתה מאוד רלוונטית ושמחתי על כך. כל המעמד הזה מאוד החמיא לי, תודה גדולה!

יש לך קהל מחו”ל, איך הם “גילו” את המוזיקה שלך, ומה זה אומר לגבי השאיפות שלך לטווח הרחוק?

אני מאוד אוהבת להכיר אנשים חדשים ותמיד שמחה לקבל הודעות מפתיעות לפייסבוק או למייל שלי מאנשים שאיני מכירה מהארץ ומחו”ל. המוזיקה שלי איכשהו מוצאת את דרכה ביותר ויותר מקומות רחוקים ממדינתנו הקטנה לעיתים זה מפה לאוזן או מכתבות שונות ברשת או סרטון שמישהו החליט לשתף, אתרים כמו סאונדקלאוד ואינסטגרם גם תורמים המון לדבר ומביאים איתם עוד סקרנים שרוצים לדעת עליי עוד פרטים ולהכיר. גם אני נחשפתי לאמנים חדשים באותו הדרך ואני לחלוטין מאמינה שמוזיקה לא צריכה להיות מוגבלת בשפה או במיקום או בכלל בכל דרך שהיא ולכן אני שואפת ומאמינה שהמוזיקה שאני יוצרת תיקח אותי למסעות מרגשים וכן גם למחוזות שונים בעולם, אני לגמרי רוצה את זה ומוכנה לזה.

ספרי בכמה מילים על חווית ה”הדסטארט” שלך. מה זה לימד אותך על היחס בים האמן לקהל?

בימים הראשונים של העבודה על האלבום בעקבות מימוש הפרויקט שלי באתר “הדסטארט”, ההתרגשות הייתה עצומה והתחלתי מסע. רציתי שעוד אנשים ייקחו בזה חלק, רציתי לשתף אנשים בחוויות שאני עוברת, שהקהל שלי יידע שבזכותם האלבום יצא, שיידעו שזה האלבום שלהם כמו שהוא שלי, כי בלי התמיכה שלהם זה לא היה קורה ובזכות הפרויקט הכרתי אנשים חמים ומדהימים שתמכו בי לאורך כל הדרך, פירגנו, שלחו הודעות מרגשות ושיתפו את המוזיקה שלי. חיפשתי אותם, דיברתי איתם אחד אחד כי רציתי להודות להם באופן אישי. הבנתי עד כמה חשוב להכיר את האנשים שמאמינים בי ובמוזיקה שלי, לגלות מה הם באמת מרגישים כאשר הם מאזינים לי.

מה החלום שלך?

אני חיה את החלום שלי. כל החלומות שיש בי מתרכזים לחלום אחד גדול שמתממש וגדל מיום ליום וזה ליצור, להעביר מסרים ורגשות דרך מוזיקה ודרך זה ללמוד בלי סוף, להתפתח, להבין וגם לגלות על עצמי דברים חדשים. ממש בקרוב, אוכל להגשים עוד חלום גדול (מאוד!) שלי וזה יהיה לשחרר את האלבום הראשון שלי שמרכז בתוכו את הסיפורים שבחרתי לחשוף ואת כל המסרים שבחרתי להעביר לעולם ולשמר לנצח תחת אלבום אחד שמנציח תקופה בחיי. האלבום הזה הוא התרופה לנפש שלי ואני רוצה להאמין שגם ישמש תרופה לעוד אנשים רבים…